Fakturor och annan myndighetspost kommer numer digitalt

Sedan årsskiftet skickar kommunen fakturor och annan myndighetspost till din digitala brevlåda, istället för på papper hem i din fysiska brevlåda. Det är snabbt, säkert och miljövänligt – och posten är alltid tillgänglig.

Idag har över halva Sveriges befolkning och fler än 150 tusen företag en digital brevlåda dit de kan få post från det offentliga. Därför har många kommuner och myndigheter, även Gnosjö kommun börjat skicka ut exempelvis fakturor och annan myndighetspost till dig som har en digital brevlåda. Det gäller oavsett om du är privatperson eller företagare.

Skapa en egen digital brevlåda

Det finns flera olika digitala brevlådor som du kan välja mellan. Mer information om dessa och hur du själv skapar en finns på myndigheten för digital förvaltning, DIGG´s webbplats Länk till annan webbplats.

Du som har digital brevlåda men vill ha fakturor och myndighetspost på papper hem

Om du inte vill ha fakturor och annan myndighetspost digitalt från Gnosjö kommun, behöver du själv gå in i din digitala brevlåda och ändra inställningarna. Kommunen kan inte göra det åt dig.

Senast uppdaterad: