Gnosjö kommun står bakom den här webbplatsen och vi vill att så många som möjligt ska kunna ta del av den.
Här beskriver vi hur gnosjo.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Om du behöver innehåll från gnosjo.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du skicka epost till kommunikation@gnosjo.se.
Vi svarar normalt inom två arbetsdagar.
Du kan också kontakta oss genom att ringa till oss på telefon: 0370-33 10 00 (kommunväxel).
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här webbplatsen, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, maila oss på kommunikation@gnosjo.se så att vi får veta att problemet finns.
Vi kommer att försöka åtgärda problemen och se till att du får den digitala service du har rätt till.
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.
Allmänna brister
För dig som använder skärmläsare
Vi arbetar löpande för att anpassa innehållet på gnosjo.se till att vara tillgänglighetsvänligt. Många av de hinder som vi är medvetna om idag, kommer att åtgärdas i samband med en större uppgradering av webbplatsen våren 2021.
Gnosjö kommun åberopar undantag för oskäligt betungande anpassning enligt 12 § lagen om tillgänglighet till digital offentlig service för nedanstående innehåll.
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av gnosjo.se.
Senaste bedömningen gjordes den 11 augusti 2020.
Senast uppdaterad: