Konsumentvägledning

Har din nya soffa gått sönder? Kan man ångra något man köpt på postorder eller via internet? Blir hantverkaren aldrig färdig med ditt badrum?

Dessa och många andra frågor kan du som bor i Gnosjö kommun få hjälp med genom att kontakta konsumentrådgivningen via telefon eller e-post. Under semestertider är det smidigast att kontakta "Hallå konsument" som har telefontid alla vardagar kl 9-15.

Konsumentrådgivningen är avsedd som hjälp till självhjälp och är gratis för kommuninvånarna men gäller endast för privatpersoner. Företagare som har frågor eller ställs inför olika problem ska kontakta sin respektive branschorganisation.  

På biblioteken i Gnosjö kommun kan du låna hem tidskriften Råd och Rön.

Information och vägledning kan du även få genom att kontakta Konsumenternas:

Sidansvarig: Emilia VanDerMeulen

Senast uppdaterad: 2018-09-12

Kontakta oss

Konsumentvägledare
Ingrid Nyberg Johansson
tel 0370-33 14 37
ingrid.nyberg@gnosjo.se

Länkar

Råd och Rönlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Konsumentverketlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Klagoguidenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Konsumentvägledning semester
v. 27-29 2018. Under dessa veckor hänvisas du till att kontakta "Hallå Konsument". Kontaktuppgifter finns nedan: