Medarbetare i Gnosjö kommun

Heroma självservice

Heroma självservice är Gnosjö kommuns system för löner. Det är här du som medarbetare i kommunen bland annat ansöker om frånvaro, för överblick över ditt schema, ser dina anställnings- och skatteuppgifter. Här kan du nå Heroma självservicelänk till annan webbplats

Saknar du lösenord kontakta din chef eller den administratör som finns på din arbetsplats.

Lönespecifikation

Gnosjö kommun använder sig av e-lönebesked.

Oavsett vilken bank du får din lön insatt på, så får du i fortsättningen ditt e-lönebesked via en särskild webbplats, www.swedbank.se/edokumentlänk till annan webbplats.
För att se ditt e-lönebesked behöver du en e-legitimation och du behöver göra en anmälan på ska göras före den 15:e i månaden för att e-lönebeskedet ska börja fungera innevarande månad.

Du som har tillgång till Heroma självservice hittar även lönespecifikationen där.

Arbetsgivarintyg

Behöver du som arbetar eller har arbetet i Gnosjö kommun ett arbetsgivarintyg eller tjänstgöringsintyg beställer du det via mail på adressen loneenheten@gnosjo.se. Det kan ta upp till 14 dagar innan ditt intyg skickas till dig.

Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter bland annat om hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du haft och varför arbetet upphörde. Din A-kassa brukar begära arbetsgivarintyg, ibland även Försäkringskassan.

Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningstid och befattning. Vid timanställning anges även antalet arbetade dagar.

Ett tjänstgöringsintyg används för att styrka meriter till exempel vid ansökan om arbete eller utbildning.

Sidansvarig: Stina Albinsson

Senast uppdaterad: 2018-09-12

Kontakt

Vid frågor rörande personalärenden, lönefrågor eller annat som rör din anställning, välkommen att kontakta vår växel så kopplas du till rätt person.

Växel

0370-33 10 00