Nytt sätt att hämta in inkomstuppgifter i äldreomsorgen

Sedan 1 september i år har kommunen ett nytt sätt att automatiskt hämta in uppgifter angående hyra, BTP, handikappsersättning, pensionsinkomster m.m från Försäkringskassans databas.

Vi beklagar och ber om ursäkt för att information angående denna förändring inte kommit ut i tid till berörda brukare.

Ändringen har medfört att vissa brukares avgifter har förändrats då inte kommunen och Pensionsmyndigheten haft samma uppgifter, sättet att beräkna avgifterna görs dock fortfarande på samma sätt. Det är därför av vikt att samma uppgifter lämnas både till Pensionsmyndigheten och till kommunen. Blankett och information om detta finns på Pensionsmyndighetens hemsida: www.pensionsmyndigheten.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Vid frågor kontakta Dorthe Rasmussen på tel 0370-33 13 60.

Sidansvarig: Susann Gustavsson

Senast uppdaterad: 2016-10-12