E-fakturering för Gnosjö Kommuns leverantörer

Gnosjö kommun har gått över till elektronisk fakturahantering och det påverkar dig som är leverantör. Anledningen är att en ny lag träder i kraft den 1 april 2019, Lag (2018:1277) om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling, som innebär att de fakturor som en leverantör utfärdar till en upphandlande myndighet eller enhet ska vara elektroniska. Dessutom gynnar detta både vår miljö och ekonomi.

Formatet som Gnosjö kommun valt att använda vid elektronisk fakturahantering är Svefaktura. Om ni som leverantör inte har något egen lösning för att skicka e-fakturor till Gnosjö kommun så erbjuder vi er att registrera 100 fakturor per år utan någon kostnad. Det ni behöver göra är att registrera er hos vår partner, Inexchange, där ni sedan kan registrera er faktura. Följ länken nedan för att komma till registreringen:

https://web.inexchange.se/InExchange/Mottagare/gnosjolänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Följande gäller för fakturering till Gnosjö kommun:

  • Avgifter såsom fakturerings-, expeditions- och aviseringsavgifter etc. godkänns inte (om det inte är avtalat).
  • Vi undanber oss vänligen men bestämt samlingsfakturor.
  • Vid inköp där vi som kund genomför köpet med en rekvisition förutsätter vi att rekvisitionen är ifylld av vår medarbetare och att angiven fakturamärkning är korrekt. Kopia på rekvisitionen skall alltid bifogas till fakturan.

Viktiga uppgifter:

Gnosjö kommun

  • Organisationsnummer 212000-0506
  • Momsregistreringsnummer SE212000050601

Leverantör av e-fakturor:

  • Vanleverantör Inexchange
  • GLN 7362120000500

Sidansvarig: Mattias Saaf

Senast uppdaterad: 2019-09-16